• Lid worden afd. voetbal

Info en inschrijfformulier

Wil jij gaan voetballen, dan is sv Hillegom de club voor jou!

Wij zijn een maatschappelijk betrokken dorpsvereniging met de missie ervoor te zorgen dat mensen op sportpark de Zanderij samenkomen voor een optimale SPORT-beleving. Als bollenstreekclub creëren wij een voedingsbodem waar (jeugd)leden, vrijwilligers, ouders en bezoekers in lijn met onze kernwaarden tot bloei komen en genieten van de voetbal- en handbalsport.

Formeel start het voetbalseizoen op 1 juli en duurt t/m 30 juni met een zomerstop, van ongeveer 1 juni t/m half augustus en een winterstop van 22 december tot ongeveer 12 januari 2024.

Verschillende mogelijkheden per leeftijdscategorie

4 t/m 6 jaar:

Vanaf 4 jaar kun je bij S.V. Hillegom komen voetballen bij de mini's. Daarvoor hoef je je niet vooraf aan te melden. Op zaterdagmorgen om 9.30 uur kan je naar het voetbalveld komen en mee voetballen. Het is helemaal vrijblijvend en er zijn geen kosten aan verbonden.

De oudste mini's van 6 jaar kunnen gaan voetballen in de Linnaeushofcompetitie. Aan deze competitie zijn wel kosten verbonden. Al jouw vragen hierover kun je stellen aan de hoofdleider van de onderbouw of de trainers van de mini's.

Ouder dan 6 en onder de 19 jaar oud:

Voor een optimale beleving van deze sport hanteren wij een maximum aantal spelers voor teams onder 10 = 8 spelers, onder 12 = 10 spelers onder 13 = 15 spelers. Boven de 13 jaar hebben we jongens, meisjes en gemengde teams. Onder de 13 jaar enkel jongens of gemengd.

We streven ernaar om nieuwe leden te laten meespelen in een team dat het beste past bij het niveau. Plezier en prestatie hangen nauw met elkaar samen en ook de mogelijkheid om te kunnen ontwikkelen op een passend niveau speelt daarbij een rol. Wij maken daarbij ook onderscheid tussen selectieteams en niet-selectie teams. Ons selectiebeleid kun je vinden onder het kopje strategisch beleidsplan.

Wij raden alle geïnteresseerde spelers in ieder geval aan om meerdere (max 3) trainingen op proef mee te doen alvorens te beslissen of je echt lid wil worden of over te schrijven.

Wanneer je besluit lid te worden dan zijn er twee mogelijkheden en voor elke vorm geldt een andere contributie:

a. Je wordt spelend-lid en kan direct geplaatst worden in een bestaand jeugdteam

b. Je wordt training-lid en komt op een reservelijst om spelend lid te worden. Je zal in dat geval naar alle waarschijnlijkheid mee trainen met een bestaand team of er worden trainingsgroepen gevormd met andere nieuwe trainingsleden. Zo ontwikkel je je wel al in het spel en leren we elkaar toch kennen. Er kan dan gedurende het seizoen een plek vrij komen in een bestaand team of je komt in een nieuwe te vormen team. Twee keer per jaar wordt er gekeken of er nieuwe teams gevormd kunnen worden. Dit gebeurt bij een voldoende aantal nieuwe aanmeldingen en/of wanneer er voldoende vrijwilligers beschikbaar zijn die trainingen kunnen verzorgen.

Ouder dan 19 jaar en onder de 35 jaar:

Ook senioren (mannen en vrouwen) kunnen bij onze club voetballen. Wij hebben het regulier voetbal voor senioren vanaf 19 jaar. Ook hier kan je de keuze maken tussen selectie- en recreatievoetbal. Geef dat bij het aanmelden op en wij gaan voor je op zoek naar het juiste team.

35+:
    Voor de 35+ voetballer organiseren wij elke 14 dagen op zaterdag de zgn. 7x7 Legendscompetitie. Dit is een onderlinge competitie op een half veld, met alleen thuiswedstrijden op een vast tijdstip nml. 15.00 uur. Informeer er eens naar.

Ben je wat ouder? Bij S.V. Hillegom hebben wij een grote trimgroep voor de voetballer die geen wedstrijden wil spelen, maar gewoon een uurtje wil ballen op zondagmorgen.

Ook hebben wij een grote zaalvoetbalafdeling. Speel je liever binnen dan buiten? Dan is zaalvoetbal zeker iets voor jou.

Overige informatie

S.V. Hillegom staat het hele jaar bol van de activiteiten en dat kun je allemaal lezen op onze website.

S.V. Hillegom valt in de KNVB regio West 1, zie de KNVB site voor meer informatie over regio’s. Alle jeugdteams spelen op zaterdag mits we voldoende capaciteit hebben. Ook de lagere senioren, de onder 23 en de Legends (35+) spelen (nog) op zaterdag. De senioren (dames- en heren) selectie teams spelen op zondag (of weekeinde voetbal vanaf seizoen 2023-2024).

De clubkleding is verkrijgbaar via de webshop welke te benaderen is via onze website.

De contributie wordt per seizoen betaald en de hoogte hiervan wordt bepaald door je leeftijd, zie hiervoor het overzicht onder het kopje contributies op deze website. Het heeft de voorkeur om de contributie per automatische incasso te betalen. Wanneer je gedurende het seizoen wilt stoppen met voetballen, dient toch voor het gehele seizoen betaald te worden.

We hopen dat je zo toch al een aardige indruk hebt gekregen S.V. Hillegom en hopen dat jij en of je zoon/dochter vele plezierige voetbaljaren mag beleven bij onze vereniging.

Aanmelden kan door middel van onderstaand aanmeldingsformulier. Als de link niet werkt, stuur dan een email aan de ledenadministratie (koos.vander.klugt@ziggo.nl) .