• Ouders, voetballen is goed voor je kind. Bewegen is gezond, je kind leert spelen in teamverband, omgaan met winnen en verliezen en maakt nieuwe vriendjes of vriendinnetjes. Wil je kind graag op voetbal maar is er thuis geen geld? Het Jeugdfonds Sport & Cultuur betaalt de contributie voor de club en de benodigdheden zoals voetbalkleding en -schoenen.

Wanneer mag je een aanvraag doen?
    Is uw inkomen niet hoger dan 130% van het sociaal minimum, dan komt u wellicht in aanmerking voor een bijdrage. Zie hieronder het maximale maandelijks netto inkomen.

Vastgesteld op 1 januari 2021:

Maximaal maandelijks netto inkomen                   Alleenstaande/éénoudergezin  Echt)paar/gezin
    Van 21 jaar tot de pensioengerechtigde leeftijd            € 1.328,17                      € 1.897,38
    Vanaf pensioengerechtigde leeftijd                              € 1.477,02                      € 2.001,61

Hoe vraag je een financiële bijdrage voor voetbal aan?
    Als ouder kun je zelf geen aanvraag doen. Daar is een intermediair voor nodig en dit kan bijvoorbeeld een leerkracht, buurtsportcoach, schuldhulpverlener of jeugdhulpverlener zijn. Zij kunnen een aanvraag indienen bij het Jeugdsportfonds voor uw zoon of dochter en het fonds betaalt de contributie bij goedkeuring direct aan de vereniging waar uw kind lid van wordt.

Waar kan je het formulier vinden?

Intermediair?
    Het formulier volledig invullen en daarna afgeven bij de balie van het gemeentehuis, t.a.v. team HIB of mailen naar:
    Paul, Colin of Sandra (
    pdebree@sportsupport.nl, cvdklauw@sportsupport.nl en sboonstra@sportsupport.nl)