•

Bij de wedstrijd tussen SV Hillegom en Kolping Boys op 24 maart stond er het nodige op het spel. Bij een overwinning van Kolping Boys zou de koppositie in de 1e klasse A weer worden heroverd. SV Hillegom zou goede zaken kunnen doen bij winst en kunnen klimmen naar de 3e plaats en verder afstand kunnen nemen van de plaatsen die zouden kunnen leiden tot de nacompetitie voor degradatie. Zo dicht zit het allemaal bij elkaar.

In de uitwedstrijd tegen Kolping Boys had SV Hillegom bewezen niet onder te doen voor deze tegenstander. Het werd toen 1-1, waarbij Hillegom eigenlijk verdiende te winnen.

In het begin van de wedstrijd kreeg SV Hillegom direct via Niels van Veen een grote kans, maar die werd niet benut. Kolping Boys deed dat beter en vond direct al in de 6e minuut het doel.

Hillegom poogde om zo snel mogelijk de stand gelijk te trekken en kreeg ook wel een aantal mogelijkheden. Maar evenals de vorige week, liep niet alles even soepeltjes en leidde dat niet tot een doelpunt. Kolping Boys daarentegen was een stuk gevaarlijker via razendsnelle uitvallen van de buitenspelers. Het was aan keeper Justin van Vuren te danken, dat het bij de rust nog 0-1 stond.

De tweede helft was nauwelijks 1 minuut oud, toen het SV Hillegom toch lukte om tegen te scoren. Dilano Wegkamp passeerde de keeper van Kolping Boys (1-1).

Een paar minuten later kreeg Kolping Boys in korte tijd een aantal grote kansen, maar Justin van Vuren zorgde via sublieme reddingen dat Kolping Boys niet opnieuw op voorsprong zou komen.

SV Hillegom was in de tweede helft beter op dreef dan in de eerste helft en gaf Kolping Boys wat meer tegenstand. Het zat Hillegom echter niet mee, zeker niet toen een schot van Dilano Wegkamp op de lat belandde.

Hillegom kreeg in de 63e minuut nog een tegenvaller te incasseren. De bal verdween na een scrimmage in het strafschopgebied in het doel van Hillegom. Aanvankelijk werd door de (neutrale) grensrechter voor buitenspel gevlagd. De scheidsrechter was echter een andere mening toegedaan en keurde het doelpunt alsnog goed (1-2).

Hillegom was hierdoor even de kluts kwijt, maar raapte even later toch weer de moed bij elkaar en ging op zoek naar de gelijkmaker. Kolping Boys vond het al lang goed en deed er alles aan om het spel van Hillegom te ontregelen. Via spaarzame aanvallen, bleven ze echter wel gevaarlijk. Gelukkig stond Justin van Vuren op zijn post. Met recht de man of the match.

In de laatste minuten van de wedstrijd was het bloedstollend spannend. Hillegom (inclusief de keeper) trok massaal naar voren om toch nog een gelijkspel uit het vuur te slepen. Hillegom was daar dichtbij. Sam van der Lip had, evenals vorige week, weer de held van de dag kunnen zijn. Maar hij scoorde echter niet en zo liep Hillegom tegen de 3e nederlaag aan in deze competitie.

Hillegom is nu gezakt naar de 8e plaats, maar heeft net zo veel verliespunten als nummer 3 Vitesse’22. Dat is ook de volgende tegenstander van SV Hillegom op 7 april in Castricum.

Opstelling SV Hillegom

Justin van Vuren, Jermano Huwaé, Maurice van der Neut, Joris van Dongen, Niels van Veen, Wesley van Vuren, Mike van Veen (45: Sam van der Lip), Cani Yilmaz (69: Daan Schimmel), Jesper Warmerdam, Menno van Gurp (85: Luca Tarani), Dilano Wegkamp (69:Swen Offril van Ommeren).