• Nu de verzwaring van de maatregelen weer per 19 november 2020 zijn komen te vervallen, zijn de op 21 oktober 2020 gepubliceerde regels weer van kracht! Zie daarvoor onderstaand bericht.

Laten we met elkaar ervoor zorgen, dat wij ondanks de beperkingen, toch zoveel als mogelijk onze sportieve hobby kunnen blijven beoefenen.

Dinsdagavond 13 oktober heeft het kabinet weer nieuwe maatregelen afgekondigd om de aanhoudende verspreiding van het coronavirus tegen te gaan.

Voor het voetbal en handbal bij S.V. Hillegom betekent dit het volgende:

JEUGD

• Alle teams die jeugdcompetities spelen, vallen onder de regeling voor kinderen tot 18 jaar en mogen dus sporten in teamverband en wedstrijden spelen tegen jeugdteams van de eigen vereniging op de eigen club.

• De kleedkamers en de kantine zijn gesloten.

• De toiletten in de gang zijn geopend, maar maak daar zo min mogelijk gebruik van.

• Jeugdspelers en trainers moeten omgekleed naar de training komen en na afloop direct het sportcomplex verlaten.

• Toeschouwers zijn niet toegestaan bij de jeugdtrainingen. Ouders moeten buiten het sportcomplex blijven.

De extra maatregelen gelden vanaf dinsdag 14 oktober 22.00 uur en zijn in elk geval 4 weken van kracht.

SENIOREN

Vanaf 20 oktober 2020 kunnen ook de senioren de training hervatten. Daarbij gelden dan wel de navolgende voorwaarden.

Trainen van senioren kan enkel geschieden in vaste groepen van 4 op een voor hen afgeschermd gedeelte van het veld. De groepen van vier spelers trainen zoveel mogelijk in vaste samenstelling en de onderlinge 1,5 meter afstand moet altijd in acht worden genomen. De spelers dienen duidelijk herkenbaar te zijn bij welk groepje iedere speler hoort.

De eventuele trainer wordt niet gerekend tot het viertal, maar er moet ook voldoende afstand worden gehouden ten opzichte van die trainer en/of andere groepjes.

Voorkom groepsvorming voor en na de training en verlaat na afloop van de training direct het sportcomplex.

Tussen de eindtijd van de jeugdtrainingen en de aanvangstijd van de trainingen van de senioren is sprake van minimaal 15 minuten.

Kleedkamers en douches zijn niet beschikbaar.